35è Saló d'Art i Antiguitats

El dissabte dia 19 de març vaig visitar Antiquaria i la impressió ha estat la mateixa de l’any passat: hem de tenir un Saló d’Art i Antiguitats i el fem i és probable que el seguirem fent els propers anys però m’agradaria saber quines són les xifres de visitants als darrers anys i quin volum de facturació s’ha assolit, o sigui si hi ha interès pel saló i també per l’art. Avui el termòmetre de l’art el marquen les fires. Jo, per exemple, trobo a faltar més informació, com xerrades sobre pintors, estils, tècniques,… Si obtinguéssim informació dels visitants, l’edat, procedència, pintors o estils preferits podríem saber com poder orientar-nos cap al públic. ` Com els darrers anys trobo a faltar gent jove. Sinó incorporem als joves en el mercat de l’art els actuals compradors aniran disminuir i la demanda cada cop serà menor. Pel que fa a la meva percepció sobre les obres que tenen més protagonisme al saló són obres de pintors consagrats com: Guinovart, Clavé, Opisso, Eliseu Meifren, Joaquim Mir, Francesc Gimeno, Feliu Elias, Antoni Tàpies, R. Canals, Francisco Bores, Segundo Matilla, Ramon Casas, Laureà Barrau, Nonell, Tarrassó, Joaquim Sunyer, Modest Urgell , Miró, Picasso i Dalí. M’agradaria destacar les poques obres que hi han de Miquel Barceló. Malgrat que tot és millorable la meva recomanació e és la de visitar fires, salons, museus, galeries, llegir llibres de pintura, etc, quan més coneixem més disfrutarem de la pintura. Endavant amb l’art. gÒart

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Koyama

Josep Tapiró al MNAC

Moviment Gutai i grup Zero